Česky English

Alumni - Druhý prototyp studentské formule je na světě

„Formule nově využívá elektronické řazení ovládané pod volantem, které zlepšuje dynamické zrychlení vozidla. Sami jsme si ručně laminovali sedačku nebo křídla formule v nové dílně vývoje kompozitních karbonových dílů, upravili pohonnou jednotku, nově vyvinuli výfukový systém a snížili počet převodových stupňů. Také se nám podařilo sní- žit celkovou hmotnost vozidla, její přesný údaj však zůstane utajen, jelikož se bude do prvních závodů ještě měnit. Hmotnost prvního vozidla se pohybovala kolem 290 kg“, upřes- ňuje Jakub Měsíček, kapitán týmu a student Fakulty strojní VŠB-TUO. Studenti realizující výstavbu nové formule spolupracovali při složitěj- ších aerodynamických výpočtech s Národním superpočítačovým centrem IT4Innovations.

Formule bude pro sezónu 2016 závodit na sportovních kláních formulí v Itálii a v Maďarsku. Do studentského projektu vývoje formule je zapojeno téměř 50 studentů, včetně jedné ženy, z fakult napříč univerzitou, kteří se buďto podílejí přímo na vývoji a stavbě formule nebo spolupracují na řešení vývoje formou bakalářských a závěrečných prací.

Celá článek najdete na webu Alumni.vsb.cz

VŠB-TU Ostrava pokřtila druhou generaci studentské formule

„Studentům se podařilo při stavbě druhého prototypu formule snížit celkovou hmotnost vozidla, zlepšit dynamické vlastnosti díky přechodu na elektronické řazení, úpravami prošla podvozková část, pohonná jednotka i výfukový systém,“ uvedli ředitel Institutu dopravy Aleš Slíva a Jakub Šmiraus, student Fakulty strojní.

Celý článek si přečtěte na webu Konstruktér.cz.

Motorsport-Ing. o Vector 02

Návštěvníci akce si mohli prohlédnout druhý prototyp formule, který se studentům podařilo sestavit za pouhý rok. Od předchozí verze se liší zejména podvozkem, kde tvůrci kladli důraz na vylepšení jeho vlastností a snížení hmotnosti. Té dosáhli díky použití jiných materiálů, jako jsou slitiny hořčíku a hliníku, a vylepšením tvaru součástek.

„Formule nově využívá elektronické řazení ovládané pod volantem, které zlepšuje dynamické zrychlení vozidla. Sami jsme si ručně laminovali sedačku nebo křídla formule v nové dílně vývoje kompozitních karbonových dílů, upravili pohonnou jednotku, nově vyvinuli výfukový systém a snížili počet převodových stupňů. Také se nám podařilo snížit celkovou hmotnost vozidla, její přesný údaj však zůstane utajen, jelikož se bude do prvních závodů ještě měnit. Hmotnost prvního vozidla se pohybovala kolem 290 kg“, upřesňuje Jakub Měsíček, kapitán týmu a student Fakulty strojní VŠB-TU Ostrava.

Celý článek si můžete přečíst na stránkách Motorsport-Ing.

MM Průmyslové spektrum o Formula Student VŠB-TUO

V novém čísle (12, 2015) časopisu MM Průmyslové spektrum je článek o naší formuli - o připravovaném prototypu č. 2.

Celý článek si lze přečíst zde, nebo na webu MM Spektrum.

Lidovky.cz: VŠB-TUO vyvinula formuli

"Studenti a pedagogové Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava (VŠB-TUO) pokřtili novou studentskou formuli, s níž se v budoucnu chtějí představit na závodech. Projekt se v hlavách studentů zrodil před dvěma lety. Samotná výroba formule, která je schopna jet rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, trvala zhruba jeden a půl roku."

Celý článek najdete na webových stránkách Lidovky.cz

TV Barrandov o Formuli VŠB-TU Ostrava

TV Barrandov o Formuli VŠB-TU Ostrava

Během minulých dní se u nás zastavili moderátoři z TV Barrandov a natočili s námi krátkou informativní reportáž. Video si můžete pustit na webu TV Barrandov.

Předchozí
1 2 3
Další